Słowem wstępu

Royal Giant to przez graczy jedna z najbardziej znienawidzonych kart. Atakuje tylko budynki, a fakt, że robi to z odległości daje mu duże możliwości. Jest też jedyną kartą typu common atakującym budowle. Royal został wprowadzony 29 lutego 2016 roku, jest dostępny od areny 7, kosztuje 6 elixiru i miał być alternatywą dla Gianta. Wyglądem go mocno przypomina, różni się tym, że ma dłuższe, blond włosy, ciemniejszy płaszcz oraz długą brodę. Jednak na początku był za słaby do gry.

Początki i pierwszy buff

Przez pierwsze 3 tygodnie jego działalności był niedoceniany. Ludzie domagali się jego buffa, ponieważ nie warto było zmieniać Gianta na Royala za 1 elixir. Tak więc Supercell wysłuchał graczy i 23 marca zwiększył jego obrażenia aż o 20%. Stał się przez to niezwykle grywalny, wypychał inne karty z mety. Jak wiadomo, z czasem zaczęło to być uciążliwe.

2 zmiany w maju

Royal nadal dominował w ofensywie i powstawały coraz to nowsze kombinacje. Jednak dnia 3 maja dostał dodatkowego buffa w postaci zwiększenia zasięgu o 1 płytkę. Co ciekawe, ta mała zmiana zmusiła SC do drobnego nerfa w postaci odjęcia 4% obrażeń już po 15 dniach. to jednak nie przeszkodziło mu w dominacji.

Długie oczekiwanie na kolejne znerfienie

Royal już długo siedzi w mecie i zdaje się nie chcieć wyjść. Gracze, którzy długo prosili o jego osłabienie doczekali się tego w dniu 24 sierpnia. Jednak nerf ten polegał na spowolnieniu jego ataku z 1.5s do 1.7s. To delikatnie przeniosło się na rozgrywkę.

Zarys strategii

Royal sam w sobie jest tankiem, więc nie trzeba stawiać kolejnego przed nim. Zwykle spotykamy przed nim Knighta. W wielu deckach występuje zap, który skutecznie stopuje swarm obronny czy na chwilę powstrzymuje Inferno Tower. Za nim często spotyka się jednostki strzelające jak Archerki czy Muszkieterkę lub Minionki. Fireball i Log, bądź Strzałki służą do czyszczenia drogi Royalowi, a jednostki typu swarm służą do obrony. Więcej o taktykach  pojawi się w osobnym materiale.

Klasyczny deck

 

Wiele jest z nim decków, jedne trzymające się schematów lub kreatywne i pomysłowe. Jednak takim najbardzie znanym jest powyższy deck. Jest w nim 6 commonów, jeden rare i jedna legenda, przez co szybciej go można wylevelować. Tak więc Royal służy do ataku, Knight, Archerki i Miniony mogą go osłaniać. Warto też mieć jednego spella pod ręką. Spelle służą do wsparcia, Barbariany do niszczenia tanków lub kontry na karty typu Prince czy Hog. Archerki I Miniony to jedyne jednostki do obrony powietrznej. Skeletons, które jednak często jest wymieniane, służy do odciągania jednostek lub do przetasowania talii. Deck ma to do siebie, że można szybko atakować kolejnymi Royalami.

Ostatni Nerf

Royal, przez dominowanie na arenie, nadal wymagał (wielu tak sądziło) nerfa. Stało się to 19 maja 2017 roku, kiedy czas wystawienia zwiększył się o 1 sekundę. Nie wpłynęło to znacznie na rozgrywkę.

Obecne statystyki

Poniżej obecne statystyki.

Przyszłosć karty

Royal, ze wględu na ostrzał z daleka, duże HP i spore obrażenia długo nie wyjdzie z mety, Choć obecnie jest sporo kart, które łatwo go kontrują. Wielu sądzi, że – cytuje – „Rg jest dla noobów” jednak w obecnym czasie Royal wymaga skilla, żeby do doprowadzić do wieży. Pamiętajcie- żadna karta nie jest „noobska”.

Napisz komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.