Macie być może problem z doborem decku na różnoraki Challenge lub turnieje? Chcecie się pochwalić kolegom w klasie, że w końcu wbiliście swoją wymarzoną arenke? To trafiliście w idealne miejsce!

Dziś chciałbym przedstawić pewien deck, był on kiedyś popularny, potem ucichło o nim aż do dziś z małymi zmianami w nim. Większość z nas być może pamięta jak do gry wchodziła Night Witch. Była ona niesamowicie mocna, dziś już taka dobra nie jest więc została ona wywalona i zastąpiona inną kartą, która jest dzisiaj chwalona i uwielbiana. Mowa tu o Dark Prince. Tak właśnie wyglądał stary, wspomniany wyżej deck:

Pora omówić karty znajdujące się w naszym decku. Zacznijmy może od Battle ram. To on będzie odgrywał nasz atak, ramując na wieżyczki przeciwnika. Do pomocy będzie słuzyć Bandytka jako nasza pomocna dłoń. Przed atakiem można dostawić Ice Golema by przyjął na siebie drobny dmg. Jako spelle w naszym decku będziemy mieli Poison oraz The Log/Zap. Ja będe sugerować się tym pierwszym, gdyż łatwiej mi się nim gra, ostatnimi kartami to Minions oraz Inferno Dragon – głównie do obrony. Sprawdźmy jak wygląda!

Jak widać, rózni się niewiele a zmienia dużo!

Skoro znamy nasz cały deck przejdźmy do taktyki – czyli jak atakować oraz jak się bronić.

Tego typu decki są tanie i można szybko je przetasować, dzięki temu będziemy w stanie szybciej wykonać atak niż nasz przeciwnik grający Lavą lub Golemem.

 

Double Prince

Ostatnimi czasy naprawdę bardzo mocne i denerwujące combo, dzięki buffie dla Dark Prince’a. Granie przeciwko temu jest dość ciężkie, ponieważ jeden zwykły błąd może zabrać nam zwycięstwo. Zagranie pokazane poniżej można stosować w naprawdę wielu sytuacjach. Prince skupia się na Ice Golemie dzięki temu dając nam czas na zdobycie eliksiru i wybronienie się przed nim dorzucająć np. Dark Prince lub Minions gdy wiemy, że przeciwnik nie posiada strzałek.

 

 

Lavaloon

Ten deck rzekomo jest łatwy do pokonania, lecz wystarczy drobny błąd by stracić całą wieże. Zaczynajac naszą gierkę widzimy, że przeciwnik wystawił Lavę automatycznie atakujemy z drugiej strony czymkolwiek się da(w tym przypadku zostawiemy Minions oraz Inferno Dragon) trzeba pamiętać, aby zachować rozsądek i nie wyzbyć się całego eliksiru, bo gracz może zrobić mocny push, ciężki do wybronienia. Taki atak sprawia, że mamy pewność na to, że zniszczymy mu 50% wieży. Najważniejszą kartą będzie Inferno Dragon, to on będzie tę Lavę wypalał, a pozostałości będą niszczone przez Minionki. Różnorakie Hordy/Minionki przeciwnika natychmiastową poizowane. Największą zgrozą będzie Balloon wysłany zaraz bo Lavie dawający nam podniesienie ciśnienia. Jedynymi kartami, które będą w stanie zniszczyć Balloona są minionki, więc to one będą odgrywać ważną rolę w tym. Nie da się tego zrobić umiejętnie, gdy mamy do czynienia ze strzałkami z drugiej strony. My za to będziemy w stanie znów zaatakować i zniszczyć wieże. Szczęście daję dużo, bardzo dużo.

Hog Rider

Za przykład dajmy sobie tani Hog Cycle Deck – myśle, że bedzie idealnie pasował. Gdy mamy do czynienia z graczem posiadającym budynek ciężko jest nam się przedostać Battle Ramem, dlatego w tymże momencie musimy przechytrzyć naszego przeciwnika. Obronienie sie przed Hogiem nie jest trudne, dlatego musimy naszego przeciwnika przechytrzyć. Jak to zrobić? Załóżmy, że budynkiem jest Cannon, dając Battle Ram zza wieży możemy dołożyć Ice Golema przed nim, a na środku Minionki, które pomogą bić Cannona. Dorzućmy Bandit, zrobi ona spusztoszenie. Trzeba robić to szybko, bo nasz ram może się rozbić na budynku, zamiast wieży przeciwnika. Za pierwszym razem się nie uda, trzeba próbować i od nowa atakować, do tego się bronić aż do skutku. Natomiast Muszkieterkę można pozbyć się za pomocą Poisona. Tak samo można zrobić gdy przeciwnik ma Inferno Tower, Tesle lub Tombstone. Trudniej nam będzie pokonać typowego spamera domkami, meh. Na to reguły już nie ma.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej taktyk z użyciem Inferno Towera, zajrzyj tutaj: https://how2clash.pl/taktyczne-zagrania-inferno-tower/

Golem

Mocny, wielki i potężny. Tworzone ciężkie pushe z collectorem przez dekady były trudne do wybronienia. Nie mamy w decku żadnego budynku, więc Golem pójdzie bezpośrednio na naszą wieżyczkę lekko ją obijając. Nie ma na co czekać. Jak widzimy, że przeciwnik stawia pompę dajemy Poisona. Potem atak. I tak do skutku, opponentowi wystarczy albo starać się ciągle stawiać Collector albo postawić już tego Golema. Szybki push, powrót do zbierania eliksiru i teraz najgorsze… obrona przed takim czymś jest nie lada wyzwaniem. Czasem wystarczy stawiać byle co, czasem wystarczy pomyśleć. Zajmijmy się tym drugim, dopiero wtedy gdy nasz przeciwnik rozwala nam 3 wieżą wykorzystajmy 1 opcję. Co zazwyczaj może znajdować się za takim Golemem? Róźne wersję są tych decków – standardowy z Mega Minionem, Night Witch, Baby Dragonem lub może coś nowego z Double Prince… wskazane jest to by cały push Poisonować, dołożyć Ice Golema (zadaje minimalny dmg, który Poison nie był w stanie zadać) Dark Prince by się nadał świetnie, wspomógłby razem z jego Splash Damage. Na szczęście mamy Inferno Dragona, który jest w stanie wypalać tego tanka. Po zakończonym ataku przeciwnika czekamy na Collector z jego strony. Możemy zaatakować rzucając jednocześnie Poison na pompę.

Mega Knight

Mega Knight po nerfie stał się nieco gorszy, zdecydowanie rzadziej można go spotkać na arenie czy turniejach. Dlatego właśnie łatwiej jest go skontrować. Niestety, sam Inferno Dragon rady nie da. Możemy dostawić Ice Golema na środek albo Dark Prince’a gdy akurat nie mamy nic innego na ręce. Powinno wystarczyć w zupełności. Tak samo można zrobić z Princem, Bandit i wiele innymi jednostkami.

 

 

 

Napisz komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.