Miłość i nienawiść, czyli Elite Barbarians

0
Korzenie

Dnia 25.11.2016 roku do gry zostało wprowadzone cztery nowe karty, w tym jeszcze wtedy słabe Elity. Ich początkowe statystyki ( poziom turniejowy) były następujące:

Punkty życia:  890                             Obrażenia: 233

Obrażenia na sekundę: 155             Szybkość ataku: 1,5s

Czas wystawienia: 1s                          Ilość: 2

Cele: Naziemne                                 Szybkość: Bardzo szybka

Na początku były bardzo podobne do zwykłych Barbarzyńców. Miały podobne punkty życia, obrażenia, szybkość ataku, różniły się szybkością ruchu, ilością i kosztem elixiru (6).

Ludzie narzekali na nie, ponieważ nie opłacało się ich używać zamiast zwykłych Barbarzyńców. Jednak w końcu Supercell się posłuchał…

Pierwszy buff

Po 20 dniach pojawił się balance, który zawierał buffa dla Elitarnych Barbarzyńców.

Zmiany:  Punkty życia: +19% (z 890 do 1059)

               Obrażenia +14% (z 233 do 266)

               Szybkość ataku: z 1,5s do 1,4s

Szybko wielu wrzuciło do decku tą kartę, co skutkowało jednakowymi reakcjami: karta dostała nowe życie.

Świt destrukcji

 Po zaledwie paru dniach karta panoszyła się dosłownie wszędzie. Niektórym już się przejadła poprzez swoją grę. Dla mniej doświadczonych wydawała się zbyt potężna i prosili o nerfa dla nich. Jednak Supercell szybko nie zmienia zdania, więc przez 39 dni karta pozostała bez zmian, co wielu się nie spodobało. Jednak profesjonaliści szybko znaleźli wiele sposobów na ich skuteczne pokonanie.

Taktyki i strategie

 Taktyki dzieliły się na kilka rodzajów:

Taktyka nr 1: Szybka i tania destrukcja

Ta taktyka dzieli się na dwa rodzaje- własną i odwetową. Własna jest gdy samemu wypuścisz Elity nie czekając na ruch oponenta. Najlepiej jest posiadać w pełni naładowany pasek eliksiru i mieć pod ręką conajmniej 2 spelle. Najlepszymi spellami do szybkiego ataku są Zap, Log, Poison i Fireball. Skarmy padało błyskawicznie. Na Barbarzyńców wystarczył Fireball i Log. Na ciężkie jednostki typu Pekka mógł dobrze działać Freeze.

Odwetowa jest gdy po zatrzymaniu pushu przeciwnika będziesz miał gotowe Elity i tani spell. Zasady ataku pozostają te same.

Taktyka nr 2: Elite Splash

Na Elity zwykłe używano swarmu, więc posiadanie jednostki z obrażeniami obszarowymi były niezwykle skuteczne. Jednymi z najlepszych były Fire Spirits, Bomber, Valkyrie czy Wizard. Połączenie to często skutkowało błyskawicznym zniszczeniem wieży.

Taktyka nr 3: Ciężkie oblężenie

Taktyka na miarę One-Pushera. Podstawą tej taktyki jest Elixir Collector. Budujesz powoli przewagę elixiru, potem w odpowiednim momencie (np. jak znasz karty przeciwnika lub wiesz, że ma mało elixiru) Tanka, im cięższy tym lepszy. Jak dojdzie do mostu wystawiasz Elity i -o ile zdążysz- Splash Unit. Wtedy nawet najlepsi mieli ciężki orzech do zgryzienia. Dla najbardziej obeznanych wystarczyły 1-2 ataki aby zdobyć 3 koronki.

Taktyka nr 4: Niespodzianka

 

Zapewne wielu zna deck „Mortal Cycle”. Widzisz go, myślisz „ahh, to ten deck, wiem czym zagra”. I w momencie, gdy najmniej się tego spodziewasz, przeciwnik wcale nie wystawia Skeletons- atakuje cię Elitarnymi. Byłeś zbyt pewny siebie, więc straciłeś wieżę na przewidywaniu.

Kontry-lepsze i gorsze

Jak każdą kartę Elity można było skontrować. Swarm typu Skarmy, Guards bądź Gobling Gang był łatwy do przejścia. Lepszą kontrą jest np. Valkyrie+ Ice Spirit, Sparky (choć to dość ryzykowne), mini Pekka+Skeletons, Pekka(najlepsza), czy nawet Minion Horde. Po pewnym czasie nawet Skeletons+Lightning się sprawdzał, więc Elity powoli odchodziły.

Dwa nerfy- wystarczające?

Po 39 dniach tzw. „Elitarnej klątwy” nastał pierwszy nerf, a po prawie 3 miesiącach następny,

Zmiany: Punkty życia: -4,4% (z 1059 do 1012)

              Obrażenia: – 4% ( z 266 do 255)

               Szybkość ataku: z 1,4s do 1,5s

Następnie, dnia 19.04.2017 roku zostały zmienione minimalnie statystyki:

Punkty życia: -4% (z 1012 do 970), atak początkowy zmiejszony o 0,1s.

Elitarne spustoszenie dzisiaj

Teraz w mecie jest sporo kart, które są tanie i z łatwością pokonają Elity. Jednakże na niższych arenach nadal są na nie skargi, ale w przyszłości nawet niskie areny nauczą się je niszczyć.

Napisz komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.