1. Słowami wstępu

W Clash Royale granie tankami to podstawa. Część gra tez bez tanków, na przyklad Mortalem czy Xbowem, bądź też słynnym spellbaitem. Jednak pewnego dnia do gry wszedł on- tank kosztujący zaledwie 2 eliksiru. Jest on kartą rzadką, jest dostępny od Frozen Peaku, czyli areny 8. Został dodany dnia 14.10.16. Początkowo większa część była sceptycznie nastawiona, lecz z czasem stawał się częścią ciągłej rozgrywki.

Statystyki

Poniżej statystyki karty.

Spis zmian podczas balansów

Pierwsza zmiana dnia 20.10 2016r- Ice Golem zadaje pośmiertne obrażenia takżę jednostkom powietrzym (niezwykle praktyczne, ponieważ np. Horda uszkodzona przez niego schodzi na zapa),

Druga zmiana dnia 1.11 2016r- obrażenia pośmiertne zwiększono o aż 74% ( wiecej jednostek typu swarm było bardziej obitych)

Trzecia zmiana dnia 23.01 2017r.- punkty życia zmienjszone o 5%, zasięg obrażeń pośmiertnych zmiejszony o jedną kratkę (z 3 do 2), czas spowolnienia zmniejszony z trzech do dwóch sekund (balans nieco osłabiający, dał szansę innym tanim tankom).

Jak nim grać?

Taktyka wydaje się prosta- postawić przed inną jednostką aby ją osłaniać. Ale on może także służyć do odwracania uwagi kart, obijania mniejszych jednostek przeciwnika obrażeniami pośmiertnymi, czy też zablokowaniem małej kontry przeciwnika. Ice Golem przez swoje punkty życia i taniość może osłonić uszkodzoną jednostkę ( np. Muszkieterka trafiona fireballem) i przez to stworzyć sytuację, by przeciwnik musiał to skontrować. Jeżeli masz zdobytą jedną wieżę, a np. Goblinki biegną z linii możesz wystawić Ice’a ze środka, aby stworzyć możliwość. Też może służyć do przetasowania talii, ponieważ jest naprawdę tani.

Ice Golem+ Hog Rider

To połączenie jest do cyklu Hoga. Szybkie przerzucanie tych kart może skutkować groźnymi sytuacjami. Deck z tymi kartami zwykle zawiera:

-Hog Rider                          -Ice Golem

-Goblins/ Skeletons             -Muszkieterka/Archers/Electro

-Ice Spirit                           -Zap/Log

-Fireball                             – Cannon/Tornado (zależy od taktyki gry)

Ten deck jest prosty w obsłudze. Ice i Hog ciągle są rzucane do ataku, przez co przeciwnik może stracić sporo eliksiru. Goby do wsparcia i odciągania, Muszka broni powietrza i obija tanki, Ice Spirit daje cenne chwile, spelle to wiadomo. Jeżeli w tym decku znajduje sie Cannon to może on odciągać jednostki i zadawać im spore obrażenia w międzyczasie. Ten deck służy głownie do jednokoronowych zwycięstw.

Ice Golem+ Balloon

Ten deck jest również deckiem cyklowym. Przerzucanie kart i umiejętne atakowanie tworzy śmiertelne sytuacje podwieżowe. Wiele jest typów tego decku. Podam tutaj obecnie popularny deck autorstwa Pompeyo4- wirtuoza tej gry:

-Ice Golem                                 -Balloon

-Mini P.E.K.K.A.                           -Miner

-Mega Minion                              -Bats

-Fireball                                      -Zap

Mimo, iż głównie tu mini Pekka i Miner służą do ofensywy, to Ice również jest bardzo skuteczny. Służy do obrony mini Pekki czy Minera, oczywiście można go też podstawić do Balloona, ewentualnie do szybkiego ataku z Batsami. Ice jest niezbędny do tego decku. Razem z Balloonem czy Mini może szybko pozbawić przeciwnika wieży. Istotne też tu jest pozbywanie się Collectorów, czy szybkie udaremnianie pushów. Można też grać na szybkość, czyli zdobyć trzecią koronę przez przeciwnikiem, który idzie w okrutne oblężenie.

Ice Golem+Graveyard

Połączenie, które źle skontrowane może szybko wygrać grę. Taktyka jest prosta- Ice golem przed mostem, Grave z boku wieży. Warto też mieć spell pod ręką w razie czego. Przykładowy deck:

-Ice Golem                            -Graveyard

-Poison                                 -Log

-Archers                                -Goblins

-Tombstone                           -Mega Minion

Ten deck z początku jest trudny do opanowania, lecz z czasem po praktyce umiesz go używać skutecznie i zabójczo. Mocą tego decku jest to, że Ice I Grave puszczamy w dwóch różnych miejscach, więc jedna jednostka może nie wystarczyć. Kluczem do wygrania jest odpowiednie racjonowanie eliksiru.

Ice Golem Vs. Knight

W obecniej mecie dominuje Knight, który jest droższy od Ice’a zaledwie o jeden eliksir, a potrafi więcej zrobić. Obecnie te dwie karty rywalizują ze sobą o miejsce w deckach, każda jest potrzebna na swój sposób. Niektórzy też próbują połaczyć te kart w jednym decku, ale to losowe przypadki. Także Ice Golem długo nie wyjdzie z czynnego użycia, ale ciągle ma zagrożenie ze strony Knighta.

 

Napisz komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.