Hog rider… Murzyn na świni… Auto win – to tylko kilka z jego licznych epitetów. W tym artykule weźmiemy sobie na cel właśnie jego – moją ulubiona kartę.

Krótkie statystyki

 

Historia zmian

  • Hog Rider został dodany podczas tzw. soft launchu dnia 4/1/16.
  • Podczas balansu dnia 21/6/16, zmniejszono damage Hog Ridera o 6%.

O Hogu słów kilka

Hog Rider to jedna z kart wprowadzonych od tzw Soft launcha gry. Jest w mecie prawie bez ustanku i jest topowym wyborem wśród decków control. Hog jest jedną z nielicznych kart atakującą tylko budynki. Jest świetną win condition i często jest hejtowany. Dlaczego? Według wielu osób jest nie do zatrzymania. Kontruje go każdy budynek, no ale dobra, budynki nie są w mecie a Inferno Tower to -1 co do wymiany. Wiele troopsów go kontruje i niekoniecznie Hog zawsze uderzy. Przykłady takich kontr? Mini P.E.K.K.A, Goblinki, Barbsy czy Skarmia. Oczywiście ‚placement is key’.

W Jakich archetypach sprawdzi się Hog?

Hog Rider to bardzo uniwersalna karta jako win condition i wpasowuje się w różne archetypy. Najczęściej decki z nim są Fast / Medium speed. Hog jest jedną z najlepszych win condition do Cycle Decków. Z racji na średni koszt Hoga, tworzy idealną synergię w Cycle deckach. Hog oferuje bardzo dużo jak na 4 eliksiru, tworzy świetne synergie z kartami low-cost. Sam Hog potrafi ładnie obić wieżę, a z Ice spiritem czy Goblinkami razem z support spellem jest bardzo niebezpieczny, a fakt że taki push to ponad połowa cyklu, nadaje takiemu deckowi jeszcze więcej pikanterii. Innym bardzo często używanym i mocnym archetypem z Hogiem jest Control. Decki control opierają się na mocnym defensie, ale i wielu uniwersalnych synergiach. Założonym Mind Setem archetypu Control są 3 punkty:

1.Obrona – staramy się wybronić aby zyskać jak największą przewagę eliksiru. 
2.Counter-push – do jednostek którymi się wybroniliśmy dokładamy win condition. 
3.Atak – przeciwnik ma wobec nas deficyt eliksiru, a my mamy rozbudowany push – czy może być coś lepszego? 
Czy można sobie wyobrazić lepszą kartę do counter-pushu niż Hog? Może Miner, ale to nie zmienia faktu, że to Hog jest częściej wybierany.
Hoga można także często spotkać w Hybrid Deckach ze względu na uniwersalność i synergie z wieloma kartami.
Hog spotykany jest również w tzw. Hog Spell Bait. Jest to zwyczajny Log / Zap Bait, tylko że z Hog Riderem. Po co tu on? Aby tankować dla Goblin Barrela (który znajduje się z nim w decku). Służy on także by sforsować przeciwnika do zwalczenia 2 win condition jednocześnie.

Hog – Definicja nooba czy skilla?

Zakładamy że wybroniliśmy się ładnie, mamy przewagę eliksiru, dokładamy Hoga i napawamy się dumą. Tak przedstawiają tę kartę inni. Czy tak jest naprawdę? To wcale nie znaczy, że Hog jest bardzo łatwy do grania i jest autowinem – co to to nie. Na dobrą sprawę nie ma karty takiej jak autowin. Każda karta wymaga jakiś umiejętności – jedne ich mniej, inne więcej. Hog pomimo tego, co wiele osób myśli, nie jest taki łatwy – jest bardzo skillową kartą. Ktoś pewnie zapyta – A co ty na to, że ciągle spotykam Hoga i jedzie mnie pomimo kontr? To wszystko kwestia wielu godzin grania i ćwiczeń (tutaj przytoczę przykład związany ze mną). Ogrom osób twierdzi, że Hog + Freeze jest mega noobski. Ekhem: sam gram Hog + Freeze od dłuższego czasu i zapewniam Was – to połączenie jest naprawdę bardzo bardzo trudne do świetnego opanowania tzw. ‚easy to learn, hard to master’. Zapewniam Was, żę nie jedna dobra osoba zjadła sobie swoje zęby na Hog Freezie. Ktoś sobie pomyśli – Eee co w tym trudnego – dajesz Hoga, dajesz Freeza i tyle. Tak się składa że taki push to aż 8 elixiru, a i nie zawsze używa się samego Hoga z Freezem – często dochodzą np. Goblinki dla DPS’u. Położenie idealnego Freeza to naprawdę bardzo trudna rzecz – takiego Freeza zazwyczaj daje się jeszcze zanim ktoś wyrzuci kontrę, tzn ułamek sekundy przed wyrzuceniem kontry na Hoga. Często zdarza się tak, że nie zafreezuje się wszystkiego. Nie mówiąc już o tym, że po wydaniu – co najmniej – 8 eliksiru musisz stawić czoła całemu counter pushowi który na Ciebie idzie wprost spod Freeza, a Ty masz low eliksiru. Jeden z głównych powodów czemu pokonuje Cię Hog Freeze jest to, że w większości ludzie, którzy grają areny Hog Freezem, mają go naprawdę dobrze opanowanego, a należy pamiętać, że nie ma decku idealnego, nie do wybronienia. Podsumowując: Hog nie jest wcale kartą dla noobów, jest kartą skillową, wymagającą dużo ćwiczeń i praktyki.

Jeśli nie możesz czegoś pokonać … zacznij tym grać!

Jak zacząć grać Hogiem? Oto kilka porad:

  • Hog w połączeniu z Goblinami, Spirytami (oba rodzaje), Batsami czy Minionami potrafi zrobić ogromny damage, gdy Hog wszystko tankuje. Warto jest mieć także Zapa czy Loga w pogotowiu.
  • Jeżeli przeciwnik postawi Pompkę przed King Towerem, Hog postawiony na przeciwko tuż przy moście dobiegnie do niej i zada odpowiedni damage: 1 hit zabiera 2 eliksiru wygenerowane przez pompkę, 2 hit zabierze już 5 eliksiru, podczas gdy 3 hit zabiera łącznie 7 eliksiru z pompki.
  • Wyrzucając Hoga aby rozprawił się z pompką sprawimy, że Hog tankuje dwie wieże, więc możemy spokojnie zrobić podwójny push stawiając np. Gobliny na lewo i Batsy na prawo.
  • Aby wydłużyć czas z jakim Hog będzie bił towera, możemy dać przed niego Ice Golema, aby Hog znalazł się tuż za nim i popychał Golca aż do wieży. Pozwala to skontrować swarm troopsy, ponieważ Golem osłabi je, a zap na spokojnie wykończy.
  • Oprócz ice golema, możemy postawić Minera tak, aby tankował dla Hoga, wtedy będziemy mogli dłużej zadawać damage.
  • Dobrą strategią jest postawienia Hoga i barrela tak, aby Hog tankował dla Barrela – możemy zadać wtedy niewyobrażalnie duży damage.

Jak pokonać budynki, czyli PIG PUSH

Ah tak, Pig Push. Kiedy wszędzie roi się od budynków, a Hog pędzi do nich niczym dziecko do cukierka – z pomocą przychodzi Pig Push. Jest to pewien trick, pozwalający naszemu Hogowi na przedostanie się do towera nie zwracając większej uwagi na budynki. Na czym polega ten trick i jak go wykonać? Najpierw trochę teorii.
Każda jednostka ma tzw. Range (zasięg), i jeśli w tym zasięgu znajdzie jakaś przeszkoda (jednostka lub budynek), to jednostka zacznie się tą rzeczą interesować i skieruje na nią swoją uwagę. Oczywiście należy pamiętać, że jednostki i budynki (nie licząc spawnerów i pompki) nie zmienią swojego celu dopóki go nie zlikwidują lub zostaną zresetowane Zapem, Ice Spiritem, Freezem czy E-Wizem. Gdy rzecz, na której skupiła się jakaś jednostka czy budynek zniknie, to wybierany jest następny cel, ten który jest najbliżej. Oczywiście aby jednostka wybrała ten cel, musi właśnie znaleźć się w zasięgu Range’a.
Mam nadzieję że zdołałem Wam to choć trochę przybliżyć.
Każda jednostka  i budynek oprócz swojego Range’a, ma tzw Hitbox. Tłumacząc co to jest:  Ogólnie jest to obszar który posiada każda jednostka a po trafieniu w niego dana jednostka otrzymuje damage.W clash royale aby jednostka zaczęła w hitbox celować, musi on znaleźć się w zasięgu jednostki która ma go atakować. Dajmy przykład na zasadzie Clash royale: Idzie sobie jakaś jednostka, np. Muszkieterka. Jest sobie dajmy na to Cannon. Ma on swój Hitbox w postaci kółeczka (dokładnie 0.6 range, czyli jakieś 1.2 kratki). I jeżeli Muszkieterka przejdzie obok Cannona i zacznie go atakować, to znaczy że Hitbox Cannona znalazł się w zasięgu Range’a Muszkieterki. skutkuje to tym, że Muszkieterka zaczyna go atakować, bo jego Hitbox znalazł się w jej zasięgu. Każda karta poza spellami ma swój Hitbox o różnej wielkości.
Dlaczego o tym piszę? Wróćmy do Hoga a zobaczycie powiązanie. Czemu Hog biegnie do budynków zamiast do towera? Dlatego że Hitbox budynków znajduje się w zasięgu Hoga, a ma on naprawdę bardzo duży zasięg. Kładąc Hoga w samym rogu naszej strony areny przy rzece, i dokładając jednocześnie szybką lub najlepiej bardzo szybką jednostkę, możemy „odepchnąć” Hoga bardziej w stronę krawędzi areny, sprawiając że Hog jest bardziej skierowany zasięgiem w prawo niż gdy biegnie normalnie, i mniej zwraca uwagę na budynki. Oczywiście wszystko zależy od budynku gdzie jest postawiony, ale w większości przypadków Pig Push zadziała jak należy. Oczywiście da się postawić w miarę sensownie budynek tak, że nie będzie opcji żeby hog go ominął, ale to zadziała raczej na naszą korzyść.
Wracając do samej techniki wykonania Pig Pushu. Kładziemy Hoga w rogu areny, trzymamy go nadal. Drugim palcem (nadal trzymając Hoga) klikamy na kartę która posłuzy do Pig Pushu, np Gobliny. Nastepnie Puszczamy Hoga i jak najszybciej klikamy tym w kratkę obok Hoga tym samym palcem co jeszcze przed chwilą trzymalismy Hoga. technika nie jest taka prosta, ale trening czyni mistrza.

Po lewo jak wykonać Pig Push; Po prawo jak go skontrować

Kilka ciekawostek na temat Hog Ridera

  • Hog Rider jest jedną z dwóch kart która potrafi przeskoczyć rzekę – drugą jest Mega Knight gdy dashuje na jednostki po drugiej strony rzeki.
  • Opis Hoga nawiązuje do reklamy Clash Of Clans pt. „Ride of the Hog Riders”
  • Podczas stawiania Hoga, wydaje on okrzyk Hog Riderrrrr! tak samo jak w wymienionej wyżej reklamie.
  • Gdy Hog skacze przez rzekę, bedąc w locie nie może być namierzony przez żadną jednostkę, nie licząc Inferno Towera i Dragona i Upadku Mega Knighta gdy się go stawia.
  • W Clash Royale mozna znaleźć 2 statuetki Hog Ridera na 10 arenie zwanej od jego nazwy – Hog Mountain. Jest to jedna z kart które posiadają swoja nazwę bezpośrednio w nazwie areny.
  • Gdy Hog skacze nad rzeką, budynki ground będą musiały wybrać sobię inny cel.
  • Można zrobić bardzo zabawnego glitcha związanego z Hogiem i Teslą. Bez spojlerów, wystarczy wpsiać w yt Hog Tesla glitch 😉
Na tym kończymy ten jakże długi artykuł. Mam nadzieję że pomogłem wam w pewnym stopniu opanować lub zrozumieć Hoga 🙂

Napisz komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.