Witajcie w kolejnym artykule z serii „Od Frajera do Mastera”. Dziś na celowniku Lumberjack. Postaram się przybliżyć wam jego historię, zagrywki oraz dwa najpopularniejsze decki z nim. Miłej lektury!

Krótka biografia

Lumberjack został wprowadzony do gry czwartego lipca 2016 roku w Tournament Update. Jak sama nazwa wskazuje, do Clash Royale dołączyły dobrze nam znane turnieje. Została również wprowadzona arena Frozen Peak oraz nowe karty: The Log, Ice Spirit, Bowler. Jest legendarną jednostką kosztującą 4 eliksiru. Może zostać odblokowany na ww. arenie lub wypaść z Legendary Chesta.

Opis jednostki

Siła i prędkość ataku, a także poruszania się oraz życie pozwalają śmiało stwierdzić, że Lumberjack jest jedną z najlepszych kart w CR! W dodatku po jego śmierci uaktywnia się Rage Spell wylany z butelki na jego ramieniu, co czyni go świetnym wsparciem dla innych jednostek, które znajdują się w pobliżu. Nie trzeba chyba dodawać, że wojsko dostanie wtedy ogromnego kopa do szybkości, co uczyni je bardziej zabójczym. Z tego powodu Jacuś nie nadaje się do wystawiania go samotnie.
Dobrze się sprawdza w defensywie – jeśli zginie blisko twojej wieży, rozleje Rage na nią, co pozwoli jej szybciej atakować. W dodatku możesz na tym obszarze postawić jakiś budynek, jeśli wróg wciąż naciera.
Statystyki Lumbera:

Karty kontrujące Lumbera

Lumberjack ma wielu wrogów naturalnych oraz sztucznych – od dziwnych robotów, przez wojowniczki, wyrwane z nordyckiej mitologii, po nieokiełznane siły natury. Aby skontrować Drwala trzeba się zastanowić, czy wymiana eliksiru będzie dla nas korzystna i czy możemy po tym zbudować mocny push. Przeciwnik bez tej karty jest mocno osłabiony (ze względu na brak rage), co można wykorzystać. Grając Lumberem, należy się szczególnie wystrzegać:
– Tombstone’a: może i zniszczymy trupki, ale zginie nasza jednostka, wyjdziemy na minus;
– Skeleton army i guardsów: jak wyżej;
– wszystkiego, co lata i nie ma targetu na budynki;
– P.E.K.K.I i Bowlera: wymiana eliksiru będzie dla nas bardzo korzystna, lecz przeciwnik najpewniej zbuduje silny push, który udziabie naszą wieżę.
Wizard, Valkiria, Prince, Exe, różne spelle i tym podobne karty również kontrują Lumberjacka. Jednak przeciwnik używając ich może sprawić, że to my wyjdziemy na plus i dać nam przewagę. Pamiętajcie, aby grać z rozwagą.

Drwal to kontruje

Nasz pijaczyna potrafi rozwalić z palcem w nosie dosyć sporo osobników. Najlepiej mu idzie z mini-tankami, typu Knight, Ice Golem czy Miner, pchełkami z małą ilością HP: gobliny, princesska, bandytka itp., oraz z jednostkami, które focusują się na budynkach (pomiń Lavę i Balloona). Lumber może z łatwością przy doskonałej dla nas wymianie eliksiru skontrować Graveyard + poison. Będzie również wspomagany wieżą. Warto wystawić Jacka do obrony przed Giantem (szczególnie, jeśli leci push – rage wspomoże wieżę i pobliskie jednostki), wizardem, hogiem… Pomysłów do doprowadzenia do płaczu przeciwnika można wymieniać w nieskończoność.

Lumberjack lubi to!

I dochodzimy do sedna tego artykułu: synergie z naszym Drwalem. Jest ich co prawda mało, lecz dobrze użyte mogą zrobić z wieży jesień średniowiecza. Są to tanki takie jak Gig czy Golem, tzw. „raki” – Elite Barbariansy i Royal Giant albo dosyć małe/tanie/oba (niepotrzebne skreślić) goblinki oraz minionki. Chcesz sprawić, że przeciwny tower solidnie oberwie? Rzuć Lumberjacka, a za nim Fire Spirity. Zadają ogromny damage, więc nie jest im straszny ani cannon, ani żaden swarm. Jeżeli nie pójdzie w ruch coś w stylu P.E.K.K.I, masz szansę na zadanie niezłych obrażeń. Również można spróbować z goblinkami, acz taki sam efekt, jak w przypadku spiritków nie jest gwarantowany. Inną dosyć niezłą, ale podatną na kontry synergią jest Lumber+Heal+trzy miniony. Filozofia nie jest wielka – rzucamy Drwala, potem trio a na koniec spella. Dobrze użyte rozwala wieżę i może dziabnąć Kinga.
Łączenie Lumberjacka z Elite Barbariansami jest potężne, lecz drogie. Ma dużo kontr, więc trzeba wiedzieć, kiedy przeciwnik ją zagra i zmusić go do wystawienia wcześniej. Poniżej opiszę również dwa najpopularniejsze decki z Jackiem.

 

LumberLoon

Jak atakować?

Deck niezwykle ofensywny, pozwala na zadanie ogromnych obrażeń w chwilę. Niezatrzymany pozwoli zdobyć trzy koronki. Sprawdza się również dobrze w defensywie i pozwala na korzystne dla nas wymiany eliksiru.
Postaw Lumbera na moście, a za nim Balon. Wieża skupi swoją uwagę na tym pierwszym, co może poskutkować zrage’owanym balonem. Przeciwnik zapewne będzie chciał na skontrować – ale czym? Najlepiej dla niego wyjdzie, gdyby postawił Hordę, lub Inferno Tower. Dragon się tutaj nie sprawdzi zbyt dobrze. W wypadku Minionków rzuć Zapa lub Strzałki, jeśli to je wolisz do decku. Zostaną one zestunowane i/lub zniszczone (niepotrzebne skreślić). Wieża zostanie solidnie obita albo nawet zniszczona, jeśli przeciwnik nie rzucił czegoś jeszcze. W wypadku Inferno wystarczy sam Zap. Jeśli go nie wziąłeś, możesz liczyć na to, że Lumber zginie, Balon oberwie, lecz zdąży uderzyć raz lub dwa. Dlatego właśnie rekomenduję Zapa.

Dlaczego gorzej jest stawiać je na odwrót? Jeśli horda nie zginie od małych błyskawic, to najpierw się zajmą balonem, a później drwalem. Jedyną pamiątką po tym udanym dla wroga starciu pozostanie samotne fioletowe kółeczko. Podobna sytuacja ma się z IT – jeśli przetasowałeś Zapa np. na Skarmy, to nasza synergia przestanie istnieć.

Jak atakować?

Obronić się naszymi kartami z decku nie jest trudno. Valkiria to tanie połączenie Knighta i Bombera (aczkolwiek bombami nie ciska), więc jest świetną kontrą na mające mało życia jednostki naziemne. Fireball jest dobry zarówno do obrony, jak i ataku. Przydaje się też do niszczenia pompek przeciwnika. Skarmia/batsy – tania odpowiedź na cięższe tanki, przeciwnego Lumbera, czy Balona. Wizard posłuży do niszczenia pushów z dystansu oraz świetnie sprawdzi się z Rudą.

 

HogLumber

Jak atakować?

Deck również mocno popularny i mocny. Chociaż nie niszczy celu tak szybko, jest bardziej skuteczny. Niestety ma więcej kontr z tego powodu, że jest lądowy.
Tutaj główną kartą ofensywną jest Lumberjack. Postaw najpierw Hog Ridera, później Jacka. Gdyby przeciwnik miał jakiś budynek w zanadrzu, to ten się skupi na wieprzku. Z reguły budynki nie zadają wielkich obrażeń (no chyba, że Inferno, ale tutaj wypada już mieć Zapa), przez co zostaną zniszczone przy asyście Jacka i przeciwnik będzie zmuszony dołożyć następną kartę. Jeśli miałeś go na ręce startowej, to nic nie stoi ci na przeszkodzie do rzucenia Ice Spirita. „Kupi” nam troszkę czasu, gdyby na pierwszy ogień poleciała armata, bomber czy inna Valkiria.
Niby mały, ale wariat, czyż nie?

Jak się bronić?

Taktyka obronna jest podobna, jak w wypadku LumberLoon. Do decku dołączył Inferno Dragon (obudźcie w sobie wewnętrznego Janusza i przyznajcie, że jest tańszy od Towera), z racji łatwego skontrowania naszego połączenia i zrobienia pushu. Strzeżcie się Braci Golec (eee, znaczy Golemites)! Ice spiritek z pewnością już wylądował z powrotem na naszej ręce, więc dlaczego by go nie rzucić na pędzącą Mini Pekkę lub Hoga? W przypadku obu można dołożyć rudą lub Wizarda dla efektu. Zamiast tego małego dropsika można włożyć minera – co prawda droższy, lecz jeśli trzeba dobić wieżę lub oponent postawił pompkę jest niezawodny.

Ciekawostki

Podczas wystawiania Lumberjacka można zobaczyć, jak pije z butelki wypełnionej Rage’m.
Jest jedyną jednostką, która oddziałuje na inne po śmierci.
Najprawdopodobniej The Log „ożył”, kiedy butelka Drwala przypadkiem rozlała się na niego. Potwierdza to opis tego pierwszego oraz napis na ekranie ładowania: „The Lumberjack and the Log go way back” (Lumberjack i Log powracają).
Lumberjack zadaje najwięcej obrażeń na sekundę spośród wszystkich kart legendarnych, nie licząc Inferno Dragona, kiedy osiagnie trzeci poziom obrażeń.
Drwal jest jedyną jednostką, która wypuszcza po śmierci zaklęcie.

 

UWAGA! ŻADEN LUMBER NIE ZGINĄŁ PODCZAS TWORZENIA TEGO ARTYKUŁU!

Napisz komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.