Choć Clash Royale przysporzyło Supercell najwięcej honorów z grona dotychczasowo wydanych przez nich tytułów, to poprzednik gry otworzył przed nim drogę do sukcesu. Któż z nas bowiem nie słyszał o Clash of Clans?

Popularna głównie wśród starszych graczy gra, dalej jest jedną z najbardziej dochodowych w rankingach Google Play oraz App Store.

Kto nie słyszał o Clash of Clans?

Nawiązując do treści zawartych w poprzednim wpisie, Eino Joas potwierdził nasze przypuszczenia. Producenci Clash of Clans zupełnie jak team Clash Royale, zobowiązani są do długoterminowego podtrzymywania gry za pomocą trafnych aktualizacji. Niemniej CoC jest na rynku już od 2012 roku, co zdecydowanie utrudnia stworzenie czegoś, co będzie w stanie zaskoczyć graczy. Zwłaszcza tych, którzy tworzą tę społeczność od dawna.

Gra zgromadziła wokół siebie miliony zwolenników, którzy nie tylko ją uwielbiają ale i chcieliby kontynuować z nią swoją przygodę. Dlatego też wyzwaniem jest podgrzewanie i inspirowanie tych ludzi do dalszej rozgrywki, rok po roku. I choć praca staje się coraz cięższa – umiejętne manewrowanie między starym i nowym pozawala zachować znany wszystkim klimat. Jednocześnie niezmienne zaskakiwanie graczy czymś świeżym jest tym, co twórców nieustannie napędza. Nic bowiem nie motywuje równie skutecznie, jak sukces, na który trzeba było ciężko pracować. 

Rosnąca popularność największą przeszkodą?

Następną próbą, z jaką Supercell musi się mierzyć jest Clash of Clans, jako gra starsza. Chcąc pozostać aktualną i cały czas na topie, musi się nieustannie ścigać z własną popularnością. Z powodu gabarytów, jakie gra osiągnęłam na krótko po swojej premierze i wciąż przybywającej rzeszy fanów, zaspokojenie nowych konsumentów staje się tylko coraz bardziej skomplikowane. 

„Odnajdowanie graczy, którzy nigdy wcześniej nie słyszeli o Clash of Clans, a mogliby się grą zainteresować, staje się coraz trudniejsze.”

Gra wciąż ma duży ruch organiczny. Trudno jest jednak pozyskiwać zainteresowanie osób, które nigdy nie miały z nią styczności. Poziom trudności wzrasta wraz z popularnością i wiekiem tytułu. Dodatkowo twórcy próbują też cały czas zachęcać dawnych graczy, by dali im drugą szansę.

Myśląc o osobach, które na jakiś czas przerwały swoją przygodę z Clash of Clans, zespół pracujący nad zmianami cały czas próbuje wypracować rozwiązanie, które ułatwiłoby ponowne wdrożenie się w rozgrywkę. 

Dalsze inwestycje w PvP…

Jedna rzecz, która sprzyja długowieczności Supercell w ich portfolio, to z pewnością fakt, iż wydawca skupia się na tytułach PvP. Oznacza to bowiem, że gracze nieustannie sami tworzą kontent, a kolejne aktualizacje mają tylko temu sprzyjać. Joas twierdzi, że studio cały czas jest otwarte na inne gatunki gier i system rozwoju. Muszą jednak postępować ostrożnie, jeśli chcą zachować niewielki rozmiar zespołu i wypracowaną przez lata filozofię. 

„Inwestujemy w gry PvP ponieważ to model, który pasuje małym przedsiębiorstwom”

Reprezentant firmy wskazuje, że ich zasoby ludzkie są cały czas ograniczone. Nie posiadają armii artystów, która mogłaby bezustannie kreować nowy kontent.

„Jeśli weźmiecie pod oko np. Fortnite’a – to również jest gra PvP. Progresem w niej są jednak wychodzące skiny, które wraz z comiesięcznym Battle Passem oferują nowe, ekscytujące doznania.”

Dla tak małej grupy twórców jest to trudne do osiągnięcia. Nie wspominając nawet o grach, które są oparte czysto na dodawaniu nowych poziomów i treści.

„Jeśli chcemy tworzyć takie gry, musimy być w tym naprawdę mądrzy. „

Pracownicy firmy aktywnie eksplorują nowe kierunki, szukając kreatywnych i efektywnych rozwiązań. W przeszłości ich poczynania były jednak głównie kierowana małymi teamami. W związku z tym skupiano się na grach PvP, w których przebieg rozgrywki kierowany jest poczynaniami graczy.

Nakręcając poczucie rywalizacji i wspierając je drobnymi zmianami, by przebieg rozgrywki nie stał się w pełni przewidywalny, twórcy Clash of Clans rozwijają grę po dziś dzień, pozostawiając przy sobie gro oddanych fanów.

Napisz komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.