• Zapewne każdy z nas zastanawiał się nad rodzajami decków – lub przynajmniej ile ich jest – cóż, dokładnie 16 871 053 725. Skoro drugą rzecz mamy wyjaśnioną,
    możemy się zająć pierwszą. Zaczynajmy!
    Zacznijmy pierw od wyjaśnienia pojęcia które będzie się tu powtarzać wiele razy . Win condition – karta która dobrze sobie radzi z robienien damage’a na wieży. Każdy deck powinien mieć przynajmniej jedną w decku, lecz nie zapominajmy o umiarze! Główny podział decków dzieli się na 3 rodzaje:
    ●Control
    ●Beatdown
    ●Siege
    Każdy z nich działa lepiej/ gorzej na drugi, np. Beatdown ma teoretycznie i często praktycznie przewagę nad Siege. Tak odbywa się podział przewagi:
    Zasada 3 archetypów

A teraz trochę o każdym z decków.
Control – Deck ten polega na wybronieniu się, a następnie zrobienia counter pushu, w międzyczasie robiąc jak najwięcej poztywnych wymian eliksiru. Takie decki mają dosyć mocny atak i średnią obronę.
Beatdown, to decki w których celem jest zrobienie takiego pushu, aby wybronienie go było prawie nie możliwe / bardzo trudne do wybronienia. Aby zrobić dobry push, należy często przyjąć trochę damage’a na siebie, gdyż zbudowanie mocnego pushu wymaga wiele eliksiru. Zrobiebie dużego pushu bardzo często kończy się tragicznie dla przeciwnika. Obicie wieży działa na zasadzie osłonienia całego supportu tankiem mającym dużo HP.
Siege, to decki, w których gra odbywa się na twojej stronie areny. Gra ma prosty schemat: Stawiasz win condition, bronisz jej i starasz zrobić się jak największy damage z dystansu – od swojej strony areny. Win condition to przeważnie mortar lub xbow.

To jeszcze nie koniec…

Poza tymi 3 podstawowymi archetypami mamy też jeden inny: Hybrid. Charakteryzuje się on dwoma win condition. Dobre hybrid decki są bardzo trudne do zbudowania, gdyż oprócz wielu synergii których często należy się trzymac (są one niezbędne / mile widziane we wszystkich deckach, ale w deckach hybrid szczególnie, z powodu na dopasowanie reszty kart do 2 win condition), ale także należy się wpasować we własne gusta, dla efektywniejszego rezultatu. Hybrid decki są trudne do wzorowego opanowania, ale dają najwięcej zysków ze wszystkich gdy np. jedna win condition jest zbyt dobrze kontrowana, można użyć drugiej.

Rodzaje hybrid deckow:
Double Attack (podwójny atak) – posiada on 2 win condition przystosowane do ataku ( karty te radzą sobie przeważnie dobrze tylko na ataku, na obronie nie są zbyt dobre). Decki te mają bardzo mocny atak, ale obrona w nich przeważnie jest znacznie osłabiona.
Double Defense (podwojna obrona) – decki te mają baardzo mocną obronę, a atak jest bardziej średni, lecz nadal dobry ale dosyć słabszy od decków z win condition przystosowaną do ataku.
Balanced Hybrid (jedna win condition przystosowana do ataku, druga bardziej do obrony) – deck ten jest zbalansowany pod względem zarówno ataku jak i obrony. Obie te własności są średnio-mocne.

Jak odróżnić która z nich jest która?

Każda win condition jest w pewnym sensie przystosowana do pewnego archetypu – Control , Siege lub Beatdown, lecz nie wszystkie win condition wpasowują się w te standardy (balon, battle ram). Każdy z rodzajów hybrid deckow w zależności od użytych w nim win conditions, ma specyficzną nazwę, w zależności od tego do czego dana win condition jest przystosowana/w jakim decku działa najlepiej. Tak jak hog jest kartą control, a PEKKA Beatdown, tak deck (Balanced Hybrid w tym wypadku) nazwany będzie Control-Beatdown Balanced Hybrid

Skomplikowane, prawda? Więc dodajmy jeszcze jeden element tej złożonej układanki.

Oprócz tych wszystkich elementów, jest jeszcze jeden, bardzo ważny czynnik w rodzajach decków – jest nim prędkość decków. Nie, nie chodzi tu o szybkość poruszania się jednostek, lecz o prędkość z jaką wykonamy pełen cykl. O co chodzi? Już tłumaczę! Każdy deck ma 8 kart, a na raz możemy mieć ich 4. Gdy użyjemy jakaś kartę, pojawia się nam następna z cyklu. Aby znów użyć tej karty której użyliśmy przed chwilą, należy użyć kolejne 4 karty, aby zresetować nasz cykl – gdy to zrobimy, mamy do dyspozycji naszą kartę, którą użyliśmy na początku. Na tym polega cykl w kartach. A więc jeżeli chcemy przecyklować szybko, potrzebujemy taniego decku. Średni koszt naszego decku wyświetla się pod spodem, w zakładce z kartami, i właśnie według niego określa się, jaką prędkość ma nasz deck. Oto rozpiska według której określa się ją:
Deck 3.0 i niżej – Fast, 
Deck 3.13.7Medium, 
Deck 3.8+Slow.
Czemu o tym wspominam? Ponieważ każda prędkość decku działa lepiej/gorzej na inną. Bardzo podobnie jest z archetypami (chodzi o Control / Beatdown / Siege), lecz tutaj zamiast poszczególnych archetypów, różnicę robią prędkości. Co oddziałuje na drugie pokazuje poniższy schemat:
Oddziaływania pomiędzy prędkościami
Co jeśli nasz deck jak i przeciwnika ma tę samą prędkość? Szcerze to nic – wtedy znaczenie ma tylko archetyp decku, a nie tak jak w innych przypadkach archetyp razem z prędkością.

Inne rodzaje decków

Oprócz głównych rodzajów które już wymieniłem, poniższe poniekąd nazwał bym bardziej podkategoriami. Inne decki? Na pewno tzw Bridge Spam (w którym można powiedzieć potocznie że „spamuje się kartami na moście”). Decki te są mocno zbudowane pod atak.
Inny deck to tzw Bait Deck. Decki te w większości mają karty które są do siebie podobne pod względem sposobu jakim można je zabić, tzn. jeśli mamy Princesske i Goblin Gang, to są one podobne, gdyż obie karty zabija The Log. Bait deck polega na pozbawieniu przeciwnika jego kontry do win condition, aby wreszcie móc zadać upragniony damage. najbardziej popularny jest Zap/Log bait, ale znam też np Rocket bait (przydatny przy graniu xbowem gdy przeciwnik ma rakiete).
Mam nadzieję że zdołałem wam przybliżyć temat rodzajów decków. Zdaję sobię z tego sprawę, że nie jest to łatwy temat, ale wierzę że dacie sobie z nim radę 😉

Napisz komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.