Jaki spell wybrać do decku? – nad tym zastanawiał się zapewne każdy z nas. Zadanie jest często niełatwe, ale mam nadzieję że mój artykuł pomoże wam i znacznie sprawę ułatwi.

Ktoś może powiedzieć – ale czy to takie bardzo ważne?  Czy naprawdę muszę się nad tym głowić? A nie lepiej może dać wszędzie rocketa? Na te i inne pytania zaraz odpowiem. Wszystkich spelli mamy 15. Jest to prawie 1/5 wszystkich kart, więc to wcale nie jest tak mało, a ta ilość daje nam naprawdę spore możliwości. W artykule jednak nie będziemy rozmawiali o każdym ze spelli – pominę te, które są same w sobie win condition.

Jakie spelle mamy w grze? 

●Mirror

●Zap

●The Log

●Rocket

●Fireball

●Lighting

●Graveyard

●Rage

●Goblin Barrel

●Arrows

●Clone

●Poison

●Heal
●Freeze

●Tornado
Najpierw jednak posortujmy karty do odpowiednich kategorii:
Lekkie (support)
-Zap
-The Log
-Arrows
Ciężkie (duży damage)
-Rocket
-Lighting
Uniwersalne (sprawdzają się dobrze w prawie każdej sytuacji)
-Fireball
-Poison
Niestandardowe (specjalna umiejętność)
-Mirror
-Rage
-Clone
-Heal
-Freeze
-Tornado
Win Conditions (ich nie uwzględnię w poradniku)
-Graveyard
-Goblin Barrel

Kiedy jaki spell do decku

Każdy deck powinien mieć przynajmniej 1 lekkiego spella. Ratuje on sytuację prawie w każdym meczu. Potrafi zrobić wiele dobrego i ma masę zastosowań.
Ciężkie spelle szczególnie dobrze sprawują się w bardzo tanich cycle deckach, ale nie ma na to reguły,  bo uniwersalne często są lepszym wyborem.
Uniwersalne – raczej sama nazwa przez siebie wszystko mówi: sprawdzają się dobrze prawie wszędzie (więcej informacji,  szczególnie w wyborze pomiędzy fireballem a poisonem już niedługo 😉 ).
Niestandardowe natomiast wymagają specyficznych decków, które będą stanowiły mocną synergię z danym spellem.

Spelle a archetypy – co kiedy wybrać?

Tak jak mówiłem wcześniej – lekkie spelle wpasują się wszędzie, ale nie do końca jest tak z innymi ich rodzajami. Każdy archetyp decku lepiej współgra z pewnym archetypem spelli i do tego przejdziemy.

Beatdown Deck: 1 Lekki 1 Ciężki/Uniwersalny np. The Log + Lightning


Control Deck: 1 lekki 1 Uniwersalny np. The Log + Poison


Siege deck: 1 (lub 2) Lekkie 1 Ciężki lub Uniwersalny np. Arrows + The Log + Rocket/Fireball


Bait Deck: 1 Lekki 1 Ciężki, choć czasem Uniwersalny też się nada np. The Log + Rocket/Fireball

Spawner Deck: 1 Lekki 1 Uniwersalny np. Arrows + Poison

.
3-Crowns Deck:  1 lekki spell, z racji na brak miejsca na kolejnego spella np. Zap


Cycle Deck: 1/2 Lekkie 1 Ciężki/Uniwersalny np. Zap + Fireball

No dobrze, ale kiedy używać niestandardowych spelli?

Jak sama nazwa wskazuje, nie są standardowe, więc nie wpasują się wszędzie. Maja one specyficzne synergie tylko z pewnymi kartami, np Executioner + Tornado, Lava Hound + Balon + Clone, Hog Rider + Gobliny + Freeze. Aby efektywnie użyć każdego z tych spelli, należy je odpowiednio łączyć z ich synergiami. Oto przykłady decków z każdym z tych spelli.

Mam nadzieję że po tym krótkim poradniku przybliżyłem wam temat spelli 🙂

Napisz komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.