Inferno Tower – jest to budynek za 5 eliksiru, który kontruje głównie tanki. Słabo sobie radzi ze spam deckami, ale jedną z najlepszych kontr to zap oraz Electro Wizard!
Zacznijmy może od przykładowej sytucji. Leci sobie spokojnie sama Lava Hound bez żadnego wsparcia, masz nadzieję, że zacznie atakować wieże i będziesz mógł wysłać asekurację dla niej, lecz przeciwnik wystawia Inferno Tower. Co możesz zrobić? Właściwie to nic.
Teraz pokaże Wam jak uniknąć tej sytuacji, by móc zniszczyć wieże i wygrać przeciwko tej karty. Oczywiście wyżej dałem przykład z Lava Hound, takie przypadki mogą się zdarzyć z Giantem, Golemem, Knightem itd. Oto statystki tejże karty:

 

Jak kontrować?

•Pomoc z Electro Wizardem.

Jak już wspomniałem wyżej Electro Wizard jest jednym z lepszych kontr na Inferno Tower, potrafi on zresetować i ten oto budynek wiele nie zrobi. Tylko jak to zrobić? Wystarczy zbudować push od samego początku. Prosty schemat. Giant oraz pomoc do niego w postaci spellów i innych jednostek. Kiedy dojdzie do mostku, a przeciwnik postawi Inferno Tower można w tym momencie użyć Electro Wizarda, który świetnie będzie w stanie go resetować. Jednak jest jeden haczyk. Samego elektryka łatwo jest skontrować jak np. Goblin Gangiem, Knightem i innymi jednostami. Wtedy natomiast potrzebne są tam spelle, również można użyć Giant + Goblin Gang + Electro Wizard, a do pomocy różnorakie spelle. Wtedy Inferno Tower przeciwnika wiele nam nie zrobi. Problemem jest P.E.K.K.A albo Mega Knight. Granie Giantem na te karty jest naprawdę bardzo ciężkie i wymaga dużo skilla by wygrać, lecz mimo grania na kontrę warto pomyśleć! 😉

•Golem

Dzisiejsza meta to P.E.K.K.A dlatego właśnie ludzie zaprzestali grać Golemem. Jeden z bardziej znanych decków pod tego tanka to właśnie ten:

Mimo nerfa Night Witch nadal dobrze współgra z Golemem. Wszyscy gracze z Inferno Tower nienawidzą tego decku. Dlaczego? Posiada on Lightning, sam puszczony Golem zostanie spalony, a Lightning jest w stanie uderzyć, zachaczyć jeszcze o inne jednostki ewentualnie wieże. W przypadku decku z Log baitem przeciwnik jest w stanie rzucić Rocketa. Tu nie ma co wiele opisywać, ten deck na dzień dzisiejszy jest najlepszy pod Golema i świetnie daje sobie radę przeciwko Inferno Tower.

•Lava Hound

Pod Lava Hounda najczęściej do decku bierze się również inne latające jednostki typu Mega Minion, często można ujrzeć Double Minions oraz największa zmora niektórych graczy czyli Balon. Oj tak! Lavaloon to drogie, śmiertelne połączenie. Problemem Lava Hounda jest to, że zadaje naprawdę bardzo mało obrażeń. Kiedy ten Inferno Tower przyśsie się do niej to już koniec. Jednak ludzie często stosuję taką metodę:

Jest ona dość denerwująca. Ludzie grający Inferno Tower wiedzą, że świetnie kontruje Lave i napewno ciężko będzie się obronić przed tym, dlatego też właśnie stawiają to w taki sposób by szybciej została zniszczona i zyskać na czasie, pozbierać eliksir i zacząć atakować. W takim wypadku trzeba posłużyć się Minionkami. Jeżeli w naszym decku znajdują się Double Minions to jeszcze lepiej możemy to wykorzystać. Kiedy Lava dociera do mostku i dobrze wiemy, że przeciwnik ma Inferno Tower, które będzie chciał wykorzystać do obrony możemy w tym momencie użyć Minionków. Inferno Tower zajmie się nimi i spokojnie dojdą do wieży, wtedy możemy dorzucić coś do pomocy! W przypadku jakby przeciwnik posiadał strzałki nic nie możemy zrobić, gdyż atakowanie na siłe nie ma sensu. W dzisiejszej mecie na arenie, challenge’ach czy oglądajać TV Royale możemy znaleźć decki takie jak Lavaloon + Lightning. Jak już opisywałem przy Golemie, używając Lightning jesteśmy bliżej sukcesu. Nie mówie, że do każdego decku wstawiać go, bo to jest bez sensu. Kiedy my robimy push Lightning świetnie potrafi dopomóc, wtedy to my zyskujemy! Ale co zrobić jak nie mamy tego Lightninga, a nasze Minionki przeciwnik rzuca strzałki? Możemy zrobić Counter Push. Zaskoczmy go. Lava Hound + Minions. Przeciwnik rzuca strzałki, wtedy my mamy możliwość wyrzucenia Minion Hord. Przeciwnik napewno się zdziwi i to najczęściej kończy się rozbiciem wieży. Do pomocy możemy również użyć Minera!

•P.E.K.K.A

P.E.K.K.A jest na tyle mocną kartą, że w kilka sekund potrafi zniszczyć pozostałe tanki z wyjątkiem Lava Hounda. Rzecz w tym, że P.E.K.K.A nie służy po to by dojść do wieży, ona służy głównie do obrony. Ale szkoda jest naprawdę, gdy przeciwnik gra Hog Riderem, Ty wypuszczasz P.E.K.K.E by obronić się, a przeciwnik wystawia Inferno Tower. Jest to strata eliksiru dla Ciebie. Najlepsze rozwiązanie to odpuścić. Nic na siłe. Decki z P.E.K.K.Ą to najczęściej Battle Ram + Bandit, albo dawniej 3 Musketters + Heal (teraz meta na to nie pozwala), możemy również spotkać Miner + Poison, Miner + Goblin Barrel. Executioner + Tornado albo Hog Rider + Log/Zap. Wiele jest przykładowych decków tego, że P.E.K.K.A to obronna karta. Lecz my jesteśmy w stanie zrobić mocny push z użyciem P.E.K.K.I. Tylko jak? Kiedy przeciwnik atakuję, a ty się mistrzowsko wybroniłeś z pomocą P.E.K.K.I. Masz przewagę eliksiru i jesteś w stanie zrobić mocny atak. Za P.E.K.K.Ą wystawiasz wiele innych tanich, spamerskich jednostek. Przeciwnik nie będzie miał jak wybrobić P.E.K.K.I, gdyż wszystkie tanie jednostki jakie wystawiłeś są atakowane przez Inferno Tower. Wtedy wystarczy dorzucać więcej jednostek, asekurować spellami i może ta P.E.K.K.A choć raz uderzy!

•Hog Rider

Rzadka karta za 4 eliksiru słabo sobie radzi z Inferno Tower. W takim przypadku używa się spelli. Oj tak, pod Hoga duża ilość spelli zawsze daję radę! Nie tylko spelle są ważne, ale i tanie karty. Hog Cycle Deck jest tego idealnym przykładem. Nigdy nie atakuję się Hog Riderem bez niczego, zawsze powinno się wystawić coś do pomocy. Kiedy gracz Hog Ridera walczy przeciwko Inferno Tower to zawsze ciężko mu jest dojść do wieży. Wtedy możemy korzystać ze spamerskich kart. Takimi jak właśnie Goblin Gang, Archers – które są często używane do tego typu decków. Najbardziej polecaną kartą jest Knight, ma sporą ilość życia, dość szybko biję i kosztuje tylko 3 eliksiru. Na dodatek jest commonem, dzięki temu łatwo go zrobić na 13 lvl. W deckach z Hogiem naszym głównym tankiem jest Knight, to właśnie on będzie zbierał obrażenia kiedy to Hog Rider będzie niszczył wieże przeciwnika! Ale co zrobić gdy grasz z kimś kto używa Inferno Tower? Hmm… Fireball nie zawsze pomoże, lecz Lightning już tak! Knight/Ice Golem za wieża by pozbierać trochę eliksiru, jak już dojdzie do mostku atakować Hog Riderem, Lightning na Inferno Tower, ewentualnie Log/Zap gdy w obronie wyczekuję już Goblin Gang albo Skeleton Army. Tego typu akcje wykonuje się z podwójnym eliksirem!

Według statystyk 2 pod względem używania kartą jest właśnie Zap, który świetnie kontruje Inferno Tower, układając deck pamiętaj o nim! 37% graczy używa właśnie tego spella.

Jak używać Inferno Tower w obronie?

Kilka miesięcy temu wystarczyło postawić budynek i czekać aż tank będzie się spalać. Teraz każdy używa Zapa i napewno ciężko jest się wybronić, dlatego też trzeba umiejętnie stawiać Inferno Tower. Zacznijmy może od Lightninga. Kiedy widzisz, że przeciwnik używa tego spella nie możesz stawiać Inferno Tower w polu rażenia Lightninga. Taktycznie trzeba zagrać i postawić go w miejsce najbardziej wysunięte od naszych wieżyczek.

Pora na przykładowe połączenie Giant + Minions. Inferno Tower zacznie atakować latające. Wtedy ciężej będzie się wybronić, ponieważ Giant przetrwa. W takim wypadku należy postawić jeszcze coś do obrony np. Knight, którego będą atakować Minionki. Inferno Tower przerzuci się na Gianta. To jest przykładowa sytuacja, podczas meczu mogą zdażyć się inne przypadki.

 

Najważniejsze jest to by nigdy nie puszczać Inferno Tower same, ten budynek musi być asekurowany czymś innym. A dlaczego? Zap. Tak właśnie podaje przykład: Golem + Mega Minion + Baby Dragon z przygotowanym zapem by zresetować Inferno Tower. Naprawdę ciężko będzie się wybronić mając taki ogromny push ze strony przeciwnika. Można ściągnąć Golema na środek dzięki budynkowi, a inną jednostką bić to co jest za tankiem. Wtedy Inferno Tower jest w stanie spalić Golema i uchronić wieże od zniszczeń.

 

Kolejną sprawą jest Royal Giant. Jak wszyscy wiemy bije on na odlegość przez to napewno trudniej jest nam idealnie postawić Inferno Tower. Najczęstszą pomocą do Royal Gianta są Minionki. To one będą osłaniać by ten oddał jak najwięcej strzał na wieże. Trzeba mieć dobre wyczucie stawiająć Inferno Tower. Przeciwnik jednak będzie starał się zaspamić nas by Inferno Tower nie dostała się do niego. W takim wypadku mądrze jest postawić Inferno Tower właśnie tak:

Oraz bronić wszystko co idzie za nim 😉

(nie zwracajcie uwagi na drugiego Royal Gianta)

Dlaczego? Przeciwnik będzie się spodziewać, że Inferno Tower zostanie postawione na środek. Będzie chciał je dać tam, a Ty go zaskoczysz! 😉 Ważnym elementem jest również to, że nie należy stawiać cały czas w te samo miejsce, ponieważ przeciwnik będzie wiedział jak to chcesz rozegrać. Raz na środku, raz przy wieży.

Mam nadzieję, że powyższe porady będę dla was użyteczne w dalszej rozgrywce w Clash Royale! Powodzenia w zdobywaniu kolejnych osiągnięć!

 

Napisz komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.