Supercell lubi zaskakiwać, wiemy to nie od dzisiaj. Wprowadzają nieoczekiwane zmiany, balansują najmniej spodziewane karty i dodają rzeczy, których nikt nie oczekiwał. Tym razem jednak podeszli nas z innej strony i… Poszli za głosem ludu!

Przed Wami zmiany na wojnie, nowa karta, tokeny i kilka ciekawych usprawnień. Zapraszamy do lektury.

W pierwszym strzale omówmy sobie drobnostki, które wpływają jedynie na nasze odczucia estetyczne, a nie na samą rozgrywkę:

  • Wprowadzono możliwość używania emotikonów na czacie klanowym. Pula dostępnych minek jest jednak ograniczona do naszych zasobów, co sprawia, że jeżeli chcemy wyrazić więcej emocji bez użycia słów – musimy niestety zapłacić. Najtańsze pakiety kosztują +/- 14zł. Pamiętajcie jednak, że jest to element w grze tak niezbędny, jak skiny w LoLu czy Fortnite’cie.
  • W zakładce z deckami można posortować karty według poziomu, co powinno odrobinę ułatwić organizację.
  • Przesunięto lokalizację ikonki z levelem King Tower nieco niżej.
  • Dodany tryb turniejowy za 10 gemów na 1 000 osób, w którym nie ma żadnej nagrody. Wiele osób pewnie stwierdzi, że to zbędny dodatek, pamiętajcie jednak, że niektóre klany mogą potraktować to po prostu jako zabawę dla samym siebie.
  • Ujednolicenie poziomów kart. Wszystkie karty, niezależnie od swojej rzadkości, mają teraz maksymalnie 13 poziom. Ich levelowanie zaczynamy jednak na różnych wartościach, zależnie od tego, czy mamy do czynienia z commonami (1 lvl), rare’ami (3 lvl), epicami (6 lvl) czy też legendami (9 lvl). Ma to ułatwić orientację w ich sile i możliwościach (zwłaszcza nowym graczom) i ukrócić teorie, jakoby epickie były silniejsze od pospolitych. Wielu graczy bowiem zapominało, że można je przy tym podnosić do znacznie niższego poziomu. Teraz widać dokładnie, jakie stopnie legend odpowiadają jakim stopniom ulepszenia kart rzadkich i tak dalej…
  • Powyższy punkt wymusza jeszcze jedną, drobną zmianę – poziom turniejowy w tym momencie to 9, dla każdego rodzaju kart.

Potrzymamy Was jeszcze trochę w niepewności i zajmiemy się teraz zmianami wprowadzonymi w trybie 2v2. Drobne, acz istotne:

  • Bazowo, gdy rozpoczyna się rozgrywka, widoczny jest teraz deck oraz ilość eliksiru naszego partnera;
  • Poziom życia wieży zostaje cały czas widoczny, co ułatwi nieco orientację podczas rozgrywki;
  • Oglądając czyjąś rozgrywkę widzimy wyrzucane przez niego karty nad wieżą.

Gobliny. Goblinów plaga. A ponad nimi – Goblin Giant!

6 eliksiru za troje dam! 6 eliksiru demolką przypłacone! Oto Gigantyczny Goblin z dwójką pasażerów na gapę na swoich plecach. Jeden niszczy wieżę, reszta wszystko wokół. Pasuje Wam taki układ? Im jak najbardziej.
Goblin Giant jest kartą epicką, o średnim koszcie i jak zwykle na początku – kiepskim balansie. Sam Goblin maszeruje szybko, a ulokowani na jego tyłach włócznicy atakują z odległości 5 jednostek. Korzystajcie więc, póki możecie, z jego potęgi!

Balans, balans, balans…

  • Valkyrie: szybkość ataku zmniejszona z 1,4sek do 1,6sek;
  • Royal Recruits: siła ataku +12%;
  • Barbarian Barrel: koszt zmniejszony 3 -> 2, wartość ataku -9%, zasięg zmniejszony 7 -> 5, usunięte odrzucenie;
  • Witch: punkty życia -3.5%;
  • Prince: punkty życia +5%;
  • Lightning: wartość ataku +5%;
  • Royal Hogs: szybkość ataku zmniejszona z 1.1sek do 1.2sek;
  • Cannon Cart: zasięg zmniejszony z 5.5 do 5;
  • Zappies: zmieniona mechanika przeładowania;
  • Bandit: niewrażliwa na atak podczas dashowania, a nie niemożliwa do targetowania, jak dotychczas.

A teraz czas na wojnę! Wojnę, która rządzić się będzie nieco innymi zasadami…

  • Korony zdobyte na Collection Day i War Day wliczają się teraz do Crown Chesta. Trochę nas to rozleniwi na arenie, niemniej zmiana godna pochwały;
  • Tryb 2v2 w czasie Collection Day będzie dla Was dostępny nawet jeżeli już wyczerpaliście swój dzienny limit rozgrywek. Wszystko po to, by ułatwić towarzyszom w klanie zbieranie kart na wojnę;
  • Tradycyjna już zmiana trybów gry w dniu kolekcjonowania, ze świeżynkami w zestawie, by każdy znalazł coś dla siebie i gra się nam nie znudziła (double elixir draft, 2v2 draft, classic, triple elixir, 2v2 Rage Battle) ;
  • Klany mogę uzbierać aż do 6400 wojennych pucharków;
  • Po każdej wojnie gracze otrzymują teraz worek złota. Zawiera on garść pieniążków zdobytych podczas samej wojny oraz trochę bonusowego złota. Ma to nieco bardziej zapełnić Wasze kieszenie. Dodatkowo z War Bounty jest też szansa na… Trade Token!

Dajcie nam więcej kart! Więcej kart i więcej złota!
Złota nie damy, ale karty jak najbardziej. Przed Wami Trade Tokeny!

  • Tokeny umożliwiają nam wymianę dowolnym rodzajem kart w obrębie własnego klanu.
  • Do zdobycia są 4 rodzaje tokenów, odpowiadające czterem rzadkościom kart:
    • Common cards: 1 token umożliwia wymianę 250 egzemplarzy;
      common token
      common token
    • Rare cards: 1 token umożliwia wymianę 50 egzemplarzy;
      rare token
      rare token
    • Epic cards: 1 token umożliwia wymianę 10 egzemplarzy;
      epic token
      epic token
    • Legendary cards: 1 token umożliwia wymianę 1 egzemplarza;
      legendary token
      legendary token
  • Tokeny można zdobyć ze wspomnianych wcześniej War Bounty, specjalnych wyzwań i ze sklepu;
  • Można mieć maksymalnie 5 sztuk każdego rodzaju żetonów;
  • Szansa na wydropienie żetonów z powyższych saszetek wynosi 10%. Zakładając, że te 10% to całość mamy:
    • 40% szansy na token legendarny;
    • 30% szansy na token epicki;
    • 20% szansy na token rzadki;
    • 10% szansy na token powszechny;
  • Oprócz szansy na drop jest też wbudowany tzw. „pity timer”, który sprawia, że macie gwarancję zdobycia karty po rozegraniu danej ilości wojny. Informacje o konfiguracji timera na ten moment pewne nie są, zakłada się jednak, że wynosi on między 10 a 15 wojen;
  • Ważną kwestią jest to, że token potrzebny jest wyłącznie do zainicjowania wymiany, nie do jej zaakceptowania. Jeżeli więc Wasi koledzy rzucą prośbę o zamianę kartami – nie musicie się obawiać, że po jej zaakceptowaniu i Wy stracicie cenny żeton.
  • Rozpoczynając wymianę pamiętajcie, że w przypadku jej anulowania token odzyskujecie! Ma to kluczowe znaczenia w klanach, w których aktywność jest na tyle duża, że request może przepaść na czacie pod wpływem limitu możliwych do wyświetlenia wiadomości lub w sytuacji, gdy ktoś w ostatniej chwili się rozmyśli i w ostatniej chwili anuluje handel.
  • Handel odblokowany jest od 8 lvla.
  • Wymiana jest możliwa tylko w przypadku posiada więcej, niż 1 sztuka karty na pierwszym poziomie. Np.: posiadając wyłącznie jednego Electro Wizarda w swojej kolekcji nie będziecie w stanie go nikomu przekazać.

~*~[BONUS]~*~

Do sieci wyciekły informacje o nowej umiejętności herosów: spawnie graveyarda. Co prawda aktualizacja ta miejsca jeszcze nie miała, jednak niejednokrotnie byliśmy zapewniani o tym, że takowe postacie w grze się pojawią i dowiedziono, że są w fazie testów.

Dodatkowo pojawiła się teoria, jakoby zwiększono drop kart, których mamy dużo i które requestujemy, a zmniejszono tych nieużywanych. Do tej pory można było zaobserwować, że z największą częstotliwością lecą karty, które nas kompletnie nie interesują. Teraz ponoć powinno być odwrotnie. Autorzy teorii wciąż jednak zbierają dowody na jej potwierdzenie.

Napisz komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.