Przeczytałem parę ciekawych artykułów na temat smoków i postanowiłem wam o tym napisać.
Są 2 najpopularniejsze strategie, o których każdy powinien wiedzieć: DragonBall (Dragon + Balloon) i DragLight (Dragon + Lightning Spell). W tym artykule napiszę wam dokładniej jak puszczać smoki w tych strategiach.
A. Jak kontrolować kierunek lotu smoków
1. Wioski standardowe/symetryczne
Cechą smoków jest to, że atakują najbliższy budynek dlatego łatwo przewidzieć kierunek lotu smoków. Poprzez zniszczenie budynków z boku dojdziemy do środka wioski.
Czerwona grupa: puścimy pierwsi, żeby zniszczyć boczne budynki.
Granatowa grupa: puszczamy po lub tuż przed zniszczeniem budynków przez czerwoną grupę.
Zielona grupa: docelowa grupa, puszczajmy najlepiej 2 palcami, żeby równo doleciała do środka.
2. Wioski niestandardowe/niesymetryczne
Użyj paru smoków do „poprawienia” wioski do standardowego kształtu.
Czerwona grupa: puszczamy pierwsi, żeby zniszczyć lewą stronę.
Niebieska grupa: puszczamy po zniszczeniu paru budynków przez czerwoną grupę, żeby wioska wyglądała jak standardowa symetryczna wioska.
Zielona grupa: docelowa grupa, puszczam równo tak samo dwoma palcami.
3. Atak z boków
Powinniśmy unikać tej strategii ale w paru przypadkach bywa ona najlepszą strategią.
Czerwona grupa: puść 2 smoki na początku, żeby odciąć docelową grupę od latania w bok.
Granatowa grupa: puść 1 smoka od początku przekątnej.
Zielona grupa: docelowa grupa, puść też 2 palcami. Zrób tak, żeby najpierw czerwona grupa wleciała do środka najpierw.
B. Kombinacje ze smokami
1. 10 smoków + 5 balonów level 6 (Clan Castle): użyj do wioski, gdzie Air Defense’y leżą blisko siebie
AD = Air Defense
Niebieska grupa: puszczamy jak na obrazku
Żółta grupa: puść balony kiedy Air Defense zaczynają atakować smoki.
Spell: 2 Rage, 1 Heal
Pierwszy Rage Spell: Puść kiedy wojsko z Clan Castle przeciwnika wyjdą. Najlepiej, żeby wyszły na drodze dochodzącej do Air Defense.
Drugi Rage Spell: Puść nad Air Defense. Ważne!!! Puść tak, żeby złapał Balony.
Heal: Zależy od sytuacji. Ja zazwyczaj puszczam pod koniec kiedy zostaje Wizard Tower i Archery.
2. 11 Smoków + 3 Lightning Spelle: w przypadku 2 Air Defense’y blisko siebie i 1 daleko.
Niebieska grupa: puszczamy jak na obrazku
Używamy 3 Lightning Spell do zniszczenia dalszego Air Defense.
3. 8 Smoków + 8 Balonów + 5 Balonów w Clan Castle: w przypadku 3 Air Defense daleko od siebie.
Niebieska grupa: Puszczam do najbliższego Air Defense.
Żółta grupa: Puszczamy Balony w kierunku Air Defense najbliżej Town Hall. NIE puszczamy przed tym, gdy wojsko z CC przeciwnika nie zaatakuje smoka. Unikamy Wizard Tower!
Używamy 3 Lightning Spell do zniszczenia Air Defense, którego najtrudniej sięgnąć.
Ogólne uwagi:
- Balony: zawsze puszczamy gdy Air Defense zacznie atakować Smoki. Nie dopuszczamy, żeby AD atakowały Balony.
- Hogi: 5 Hogów level 4 może zniszczyć szybko AD, który leży na obrzeżach wioski.
- Clan Castle przeciwnika: nie ma wojska, które może zabić więcej niż 1 smoka jeśli prawidłowo puścimy, czyli nie w grupie a w trochę dalej od siebie. Można wyciągnąć CC i parką zniszczyć lub do któregoś Air Defense => zniszczyć CC + AD lightning spellem.
- Każdą wioskę, która ma tylko 2 Air Defense można zrobić na 3* niszcząc jeden AD trzema lightning spellami.