Witajcie!

Pewnie mało z Was zastanawiało się, nie nad mechaniką gry, a nad samym jej powstaniem, a jeszcze mniej nad wyróżnieniami pod różnymi kategoriami. Wbrew wszystkiego, ma ich całkiem sporo!
Supercell wydał nam ją 2. marca 2016 roku, a już na koncie ma 6 wygranych w kieszeni, a do kolejnych nominacji do innych nagród było aż 5! Przybliżę Wam nieco dokładniej chronologicznie, jakimi tytułami fińska firma może nam się pochwalić wydając grę „Clash Royale”!

Google Play Awards

Może niektórzy wiedzą bądź nie, jest to ogromne wyróżnienie pod względem najlepiej zaprojektowanych, dodatkowo wielkie wyrazy uznania dla twórców najbardziej innowacyjnych gier i aplikacji. 50 różnych aplikacji, 10 różnych kategorii… Same aplikacje były nominowane i selekcjonowane na podstawie innowacyjności, oryginalności, które zostały uruchomione lub zostały zaktualizowane w poprzednim roku! Cóż, „Clash Royale” nie dało za wygraną i ulokował się na pierwszym miejscu, zaledwie dwa miesiące po odsłonie gry!

The Game Awards

Jednym z pierwszych ważniejszych plebiscytów był bez wątpienia The Game Awards. Organizatorzy przedstawili nominacje w poszczególnych kategoriach:
– Gra Roku 2016,
– Najlepsze Studio,
– Najlepsza fabuła,
– Najlepszy projekt artystyczny,
– Najlepsza muzyka,
– Najlepszy występ,
– Najlepsza gra niezależna,
– Najlepsza gra mobilna (nasz kochany Clash Royale)
i wiele innych.

Niestety, na nominacji zostało, ponieważ kategorię „Najlepszej gry mobilnej” wygrał „Pokemon Go” firmy Niantic. Nic to! Być w tak ważnym wydarzeniu, w tak prestiżowym plebiscycie, już należy brać za ogromny sukces! Bycie wśród mojego kochanego „Overwatch`a” czy „Wiedźmina”… Wielkie brawa!

British Academy Games Awards

Kolejne wydarzenie, które każdy gracz powinien znać. „Brytyjska Akademia Sztuk Filmowych i Telewizyjnych” przyznaje nagrodę „British Academy Games Awards” za najlepszą grę roku, dowolnego gatunku, na dowolnej platformie. „Clash Royale” wygrało 6 kwietnia w kategorii przyznawanej przez społeczność – „AMD eSports Audience Award”. Zaszczyt, to mało powiedziane, w końcu pokonali takie gry jak: „Counter Strike: Global Offensive”, „DOTA 2”, „League of Legends”, „Overwatch” czy „Street Fighter V”! Jest czym się szczycić!

International Mobile Games Awards

 


IMGA jest to firma z branży gier mobilnych z przełomową innowacją, prezentująca jakość i nowe trendy w mobilnej rozrywce, niezależnie od platform, czy to iPhone, czy Android, czy inne. „Clash Royale” był nominowany dwa razy do:
1. „Best Upcoming Game”,
2. „Best Multiplayer Game”.
Obie wygrane w kieszeni.
W pierwszym przypadku 15 marca 2016 roku otrzymał nagrodę za najlepszą nadchodzącą grę, trudno się z nimi nie zgodzić. Było wiele kategorii, o nominacjach nie wspomnę i w tym przypadku zyskali pierwsze miejsce. Poniżej umieściłam zdjęcie tylko części nominowanych gier 😉 Jak widzicie. Wschodząca gra, a sięgnęła wysoko. Wystarczyło kilka dnia, by zabrała co się należało.

Drugą nagrodę zabrali 28 lutego tego roku za najlepszą grę multiplayer. Znowu to samo, pełno nominacji, pełno różnych kategorii, a „Clash Royale`owi” mało, więc znów sięgnęli po wygraną. Chciwi, ale słusznie, zasłużyli na nią.

Game Developer Choice Awards

Panowie co roku przyznają nagrody dla twórców gier, w których wyróżniają się od innych gier na rynku, promują kreatywność, artyzm, a nade wszystko geniusz techniczny najlepszych programistów i gier utworzonych rok wstecz. Mają również szeroki zakres kategorii, zaczynając od oprawy audio, kończąc na grze roku. Szansę na zgarnięcie statuetek w największej liczbie kategorii mieli „Inside”, „Overwatch”, „Uncharted 4: A Thief’s End” oraz „Firewatch”. „Clash Royale” pozostał na nominacji w kategorii najlepszej gry mobilnej, w której zwyciężyły małe fikuśne stworzonka, czyt. „Pokemon Go”.

SXSW Gaming Awards

SXSW Gaming Awards jest aktualnie kolejnym z większych wydarzeń w branży gier. Od 2014 roku stało się to po prostu „must-see” dla tysięcy graczy przy ich festiwalach, czy conferencjach. Zajmują się najlepszymi tytułami, producentami, drużynami czy indywidualnymi osobistościami, by wręczyć statuetkę. W kategorii „Mobilnej gry roku” znów nagrodę zabrał sprzed nosa fińskiej grze „Pokemon Go”. Nominowanych gier było kilka, ale niestety statuetka dla gry, która wyróżnia się ogólną doskonałością i niezapomnianymi wrażeniami z gry na dowolnym urządzeniu przenośnym, „Clash Royale” nie dał rady.

Finnish Game Awards

Dziwne więc by było, by 27 kwietnia tego roku we własnym państwie, w Finlandii, mieliby przegrać. Jasne, że obronili się wygranymi w dwóch kategoriach:
1. „The Small Screen Game of the Year 2016”,
2. „The Main Award – The Finnish Game of the Year 2016”.
W obu kategoriach, za najlepszą grę roku na małym ekranie i w fińskiej grze roku 2016 nie miało sobie równych. Co tu pisać – to musiało tak się skończyć!

Nordic Game Awards

Tutaj niestety skończyło się tylko na nominacji w kategorii „2017 Nordic Game of the Year – Small Screen”. Grą roku na małym ekranie okrzyknięto „Twofold Inc.”, gra logiczna, unikalna, wspaniała, stworzona według jury z serca i pasji i szczerze mówiąc, na pewno ją sprawdzę. „Clash Royal” był nominowany kilka razy, ale konkurencja była nie do sforsowania.


Kilka słów ode mnie? Proszę bardzo!

Co roku oglądam dwa wydarzenia z tej listy śledząc losy moich faworytów. Co roku kibicuję z miską popcornu i czekam na werdykty. Co roku. „Clash Royale” poznałam niedawno przez moje otoczenie i szczerze? Są na mojej liście, którą będę wspierać. Szukając różnych o nich informacji, będąc na przeróżnych stronach i wgłębiając się w ich historię, pracą nad grą, coraz bardziej jest mi bliższa.
Teraz jeśli ujrzę ją w nominacjach, do kolejnych nadchodzących wydarzeń, nie zabraknie mnie wśród osób kibicujących „Clash Royale”.

~Adrianna „Main Artist of CRP” 😀

Uprzedzając wszystkie hejty i złośliwe komentarze, to nie jest mój artykuł, tylko kogoś innego. Jestem jedynie pośrednikiem pomiędzy autorem a odbiorcami, czyli wami.

Napisz komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.